Diensten

Het repareren van een velg is vakwerk, en dit ziet u ook terug in onze resultaten wij focussen alleen op de reparatie van velgen. Het repareren van velgschade tot fabrieksorigineel is het specialisme van Wheelness.

CNC-glansdraaien

Waar tot enkele jaren geleden CNC afgedraaide velgen voornamelijk door de premium automerken verkocht werden zien wij de laatste jaren dat ook veel merken in het middensegment hun modellen standaard aanbieden met CNC afgedraaide velgen. Natuurlijk heel mooi onder uw auto, maar erg balen bij een schade. Afgedraaide velgen zijn namelijk behoorlijk prijzig. Vroeger was het herstellen van deze velgen niet mogelijk. Er waren simpelweg 2 opties. Een nieuwe velg kopen of de hele set in één kleur laten spuiten. Tegenwoordig zijn wij in staat om met onze geavanceerde CNC-machine, speciaal ontwikkeld voor velgen, uw velgen te herstellen in fabrieksoriginele staat.  U zult het verschil tussen een nieuwe velg en een door ons afgedraaide velg niet eens meer zien. En dat voor een fractie van de kosten van een nieuwe velg.

Met onze CNC-machine wordt de velg volledig ingelezen. De zeer nauwkeurige computergestuurde voeler tast de hele velg af. De machine kan hierna tot op een 1000ste mm nauwkeurig uw velg afdraaien van een grof draaibeeld tot aan spiegel resultaat. Tijdens het afdraaien van uw velg voegt de machine een emulsie toe. Deze emulsie zorgt voor een ongeëvenaarde glansgraad op de afgedraaide delen van uw velg. Nadat de velg volledig schade vrij is wordt deze voorzien van een nieuwe blanke (poedercoat) laag.

Poedercoaten

Poedercoaten is een zogenaamd elektrostatisch proces. Negatief geladen poederdeeltjes worden door middel van perslucht op een positief geladen onderdeel gespoten. Hierdoor plakken de poederdeeltjes aan de velgen, waarna de velgen in een grote oven bij een temperatuur tussen de 160 en 200 graden (afhankelijk van het te gebruiken poeder) wordt geplaatst. Hier smelten de deeltjes samen tot een gesloten, duurzame, krasvaste en zeer harde laag.

Deze laag is dus duurzamer dan normaal spuitwerk. Deze manier van coaten is ideaal voor voorwerpen die te maken hebben met wisselende invloeden van buiten die zorgen voor corrosie, veroudering en/of slijtage. Bovendien is de dekking altijd 100%. De poederdeeltjes komen tot in de meest moeilijk bereikbare plekjes van uw velg en zorgen op die manier voor een egale en gedekte kleurlaag, iets dat met normaal spuitwerk soms lastig te bereiken is.

Richten

Het kan voor komen dat tijdens het moment dat u schade rijdt, uw velg dermate ernstig beschadigd raakt dat de velg krom is. Dit wil zeggen dat de radius vanaf het hart van de velg tot de buitenrand vervormd en niet meer rond is. Er is sprake van een deuk in de rand van de velg. Dit kan waargenomen worden door trillingen tijdens het rijden, visuele schade of verlies van luchtdruk uit de band. In dit geval zal uw velg gericht moeten worden d.m.v. de richtbank. Op deze werkwijze maken wij de velg weer rond waarna de velg weer binnen de toelaatbare toleranties is en geen afwijkingen meer vertoont. Velgen richten is een kostenbesparende oplossing en de velg kan meestal binnen één dag weer opgehaald worden.